Általános szerződési feltételek
(a továbbiakban: „ÁSZF”)
Általános szerződési feltételek (PDF)
lép: 2025.március 27-től
I. Preambulum
- A www.sanitino.hu webáruház (a továbbiakban „Webáruház”) szerződéses partnere és üzemeltetője a Cseh Köztársaság joga szerint bejegyzett SANITINO s.r.o. gazdasági társaság (cégjegyzékszám: 27545423; adószám: CZ27545423; székhelye: Moravská 1259, Litomyšl-Město, 570 01 Litomyšl, Cseh Köztársaság; banki adatok: Erste Bank Hungary Zrt, IBAN: HU93116000060000000201062571, BIC: GIBAHUHBXXX; a továbbiakban „Eladó” vagy „SANITINO”).
- A SANITINO az eladója az összes általa kínált terméknek, és az értékesítés mellett szavatossági és garanciális szolgáltatásokat is nyújt. Az Eladó kapcsolattartási címe a vevőkkel való kapcsolattartás céljából (különösen a reklamációkkal kapcsolatos ügyekben és a szerződéstől való elállás esetén a termékek visszaküldésével kapcsolatban): SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Cseh Köztársaság; az Eladóval a +36 1 765 4694 telefonszámon vagy az info@sanitino.hu e-mail címen is kapcsolatba lehet lépni.
A vevő lehet fogyasztó vagy vállalkozás (a továbbiakban együttesen „Vevő”, illetve önállóan „Vevő (Fogyasztó)” vagy „Vevő (Vállalkozás)”). A fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A jelen ÁSZF alkalmazásában vállalkozásnak minősül minden olyan egyéb személy vagy szervezet, amely nem minősül fogyasztónak. Amennyiben Ön fogyasztó, kérjük, tekintse meg a Vevőknek (Fogyasztóknak) szóló tájékoztatót is.
Ha a jelen ÁSZF bármely része csak Vevőre (Fogyasztóra) vagy Vevőre (Vállalkozásra) vonatkozik, akkor ezek a cikk elején vagy a bekezdésben egyértelműen FOGYASZTÓ vagy VÁLLALKOZÁS megjelöléssel lettek ellátva. Ha a bekezdés vagy a cikk nincs ilyen módon jelölve, akkor az általánosságban a Vevőkre vonatkozik.
- Az ÁSZF meghatározza egyrészt a SANITINO mint eladó, másrészt a Vevő mint vevő termékek értékesítésével kapcsolatos kölcsönös jogait és kötelezettségeit. Az ÁSZF a Webáruházon keresztül létrejött minden egyes adásvételi szerződés (a továbbiakban „Szerződés”) szerves részét képezi, és így az Eladó és a Vevő közötti szerződéses megállapodás elválaszthatatlan részének minősül. A Vevőnek lehetősége van arra, hogy a megrendelés előtt megtekintse az ÁSZF-et, és később elmentse vagy kinyomtassa azt. Az ÁSZF vagy bármely más, az Eladó és a Vevő között egyedileg elfogadott feltétel az Eladó és a Vevő közötti kölcsönös viszonyt szabályozza. Az ÁSZF-nek a rendelési folyamat idején hatályos változata irányadó a Vevőre nézve. Az ÁSZF módosításai nem befolyásolják a már teljesített vásárlást. Az ÁSZF aktuális (hatályos) változata bármikor megtekinthető a weboldalunkon az Általános szerződési feltételek menüpont alatt. A Felek a Szerződést elektronikus úton kötik meg, a Szerződés nyelve magyar. A Szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek. Az Eladó rögzíti a Szerződést. Az Eladó a megrendelést követően e-mailben elküldi a Vevő részére a Szerződést, a rendelés adatait és az ÁSZF hatályos változatát. Az Eladó nem rendelkezik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló törvény szerinti etikai kódexszel.
- Amennyiben az Eladó és a Vevő kifejezetten másként nem állapodnak meg, az eladásra kerülő termékek háztartásokban vagy vendéglátóipari és hagyományos szállásszolgáltató egységekben történő felhasználásra szolgálnak. Az Eladó nem vállal felelősséget a termékek fentiektől eltérő kereskedelmi vagy nem kereskedelmi célokra történő túlzott használatából eredő hibákért.
- A termékek megjelölése névvel, azonosító számmal, a gyártó nevével és a termék szemléltető ábrázolásával (fénykép vagy 3D animáció) történik.
II. Szerződés megkötése
- Miután a Vevő megadja adatait és a „Megrendelés és fizetés” gombra kattintva befejezi a megrendelést, valamint elfogadja az ÁSZF-et, a Vevőnek e-mailben megküldésre kerül a megrendelés adatait összefoglaló visszaigazolás, amelyhez a jelen ÁSZF is csatolásra kerül. Az e-mailt automatikusan generálja a rendszer, és nem tekinthető a szerződéskötés megerősítésének. A Vevő megrendelése a Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak minősül. Az Eladó jogosult a Vevő megrendelésének elfogadását külön e-mail küldésével megerősíteni (szállítás visszaigazolása a megrendelés SANITINO által történő kézhezvételét követően). Amennyiben a fizetési folyamat a megrendelést követően azonnal elindul, és az adott fizetésre sor kerül, vagy a SANITINO továbbítja a banki átutaláshoz szükséges fizetési adatokat, ez a Vevő megrendelésének SANITINO által történő elfogadását is jelenti. A SANITINO nem köteles Szerződést kötni a Vevőkkel. A Webáruház termékválasztéka ezért nem tekinthető kötelező érvényű ajánlatnak a Vevők számára, hanem inkább egy általános áttekintésnek, amely lehetővé teszi a Vevő számára, hogy megrendelést küldjön, amely ajánlatként szolgál a SANITINO számára. Mindazonáltal a Vevő megrendelése kötelező érvényű a Vevőre nézve, amint az a SANITINO részére elküldésre kerül.
- A Vevő köteles ellenőrizni a megrendelés adatait és tartalmát a megrendelés leadásakor. Ha a Vevő hibát talál a megadott adatokban, a megrendelés leadása előtt kijavíthatja vagy módosíthatja azokat. Ha a rendszer egyértelműen hibásan megadott vagy kihagyott adatokat észlel a megrendelésben, a Vevő értesítést kap, és a megrendelés nem tekinthető kötelező érvényűnek.
- Ha a SANITINO bármilyen okból nem tudja vagy nem kívánja elfogadni a Vevő ajánlatát, a SANITINO indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb 3 (három) napon belül tájékoztatja a Vevőt arról, hogy a Szerződés nem jön létre.
- Abban az esetben, ha a Vevő a megrendelés elküldését követően kéri a számlázási adatok módosítását, az Eladó jogosult 6 000 HUF díjat (a továbbiakban: „Adminisztrációs díj”) felszámítani. Az adminisztrációs díj a megrendelés módosításának feldolgozásával kapcsolatos költségek fedezésére szolgál, és nem visszatérítendő (még a szerződéstől való elállás esetén sem a jelen ÁSZF VII. cikkének (2) bekezdése alapján).
- A módosítást a megrendelés elküldésétől számított 14 napon belül lehet kérni. A kezelési költség a fizetési felszólítás elküldésétől számított 5 naptári napon belül fizetendő. Az Eladó nem köteles változtatásokat végrehajtani, amíg a fizetés meg nem történik.
III. A termékek szállítása és átvétele
- Ha a megrendelt termékek raktáron vannak, az Eladó általában a Vevő ajánlatának az Eladó által történő elfogadásától, illetve banki átutalás esetén a SANITINO részére történő jóváírástól számított 2 munkanapon belül elküldi a Vevőnek.
- Ha a Vevő kezdeményezése alapján további követelmények merülnek fel, vagy a szállítás tárgyával kapcsolatban bármilyen változtatás történik, a szállítási határidő meghosszabbodik az ezen változtatások végrehajtásához szükséges időtartammal.
- A szállítási határidő mindig egyértelműen feltüntetésre kerül fizetés előtt (mielőtt a Vevő a „Megrendelés és fizetés” gombra kattintva befejezi a megrendelést). Az Eladó a Szerződésben meghatározott határidő lejárta előtt is leszállíthatja a terméket a Vevőnek, mely esetben a korai szállítás időpontja előtt legalább 1 munkanappal korai szállításról szóló értesítést küld a Vevőnek.
- Ha a Vevő egyetlen rendelésen belül különböző típusú termékeket rendel eltérő szállítási határidővel, az Eladó általában a teljes rendelést egyetlen csomagként adja fel, és a szállítás ezért mindig a leghosszabb szállítási határidővel rendelkező termékre vonatkozik. Az adott szállítási határidő mindig egyértelműen feltüntetésre kerül fizetés előtt. Ha azonban a termékeket különböző raktárakban tárolják, akkor a szállítás több részletben is történhet. Az egyes szállítmányokat más fuvarozó cég is kézbesítheti különböző napokon. Az Eladó minden egyes szállítmány feladásáról e-mailben tájékoztatja a Vevőt.
- A szállítás módjával és árával kapcsolatos részletes információk a www.sanitino.hu/szallitas oldalon találhatók. A teljesítés helye a Szerződésben meghatározott (a megrendelésben feltüntetett) kézbesítési cím. Ha a Vevő az utánvétes fizetési módot választotta, a Vevő köteles gondoskodni a fizetésről a termék átvételekor.
- Ha a Vevő sérülés miatt megtagadja a szállítmány átvételét, és erről tájékoztatja az Eladót, az Eladó köteles megtenni a megfelelő intézkedéseket, illetve mindent megtenni annak érdekében, hogy kellő időben új szállítmányt szállítson.
- A termékek szállítási költségei a termékek típusától és a kiválasztott szállítási módtól függően változnak. Az áruszállítás teljes árának meghatározására mindig a megrendelés utolsó lépésében kerül sor. Az áruszállítással kapcsolatos részletes információk a www.sanitino.hu/szallitas oldalon találhatók.
- A termék szállítási időpontjának a Vevő által történő átvétel időpontja tekinthető.
- VÁLLALKOZÁS: A termék átvételekor a Vevő (Vállalkozás) minden további értesítés nélkül köteles a jelen ÁSZF III. cikk 6. pontjában meghatározott módon eljárni, azaz a Vevő (Vállalkozás) a küldemény átvételekor köteles ellenőrizni annak csomagolását, és sérülés esetén a fuvarozó gépkocsivezetőjével jegyzőkönyvet kell felvenni a küldemény csomagolásának sérüléséről, valamint a Vevőnek (Vállalkozásnak) el kell utasítania a küldemény átvételét, és erről haladéktalanul tájékoztatnia kell az Eladót. Ha a csomagolás nem sérült, és a Vevő (Vállalkozás) átveszi a küldeményt, a Vevő (Vállalkozás) köteles továbbá az átvételt követően azonnal ellenőrizni a szállítmány tartalmát, és sérülés esetén erről haladéktalanul, de legkésőbb a küldemény átvételétől számított 7 munkanapon belül tájékoztatnia kell az Eladót. Amennyiben a Vevő (Vállalkozás) elmulasztja a leírtaknak megfelelően tájékoztatni az Eladót, nem támaszthat szavatossági vagy kártérítési igényt, és nem gyakorolhatja a hibás teljesítés miatti elállás jogát.
IV. Fizetési feltételek
- A termékek www.sanitino.hu Webáruházban megadott árai tartalmazzák az általános forgalmi adót (a továbbiakban „Ár”). Az Ár mindig a megjelenített és megnevezett termékre vonatkozik, amely nem tartalmazza a hozzá kapcsolódó díszítéseket, tartozékokat vagy szolgáltatások nyújtását. A SANITINO fenntartja a jogot, hogy az Árakat bármikor módosítsa. A termékek tekintetében a megrendelés elküldésekor meghatározott Ár az irányadó a Vevő számára.
- A termékek ára nem tartalmazza a szállítási költséget. A Vevő által választott szállítási és egyéb szolgáltatások költsége külön kerül felszámításra. Az áruszállítás teljes árának meghatározására mindig a megrendelés utolsó lépésében kerül sor. Az áruszállítás típusairól és árairól részletes információk a www.sanitino.hu/szallitas oldalon találhatók.
- Lehetséges fizetési módok:
- Utánvéttel a megrendelt termék fuvarozótól történő átvételekor. A Vevő átadja az összeget (termék ára + szállítási költség + utánvét díja) a fuvarozó gépkocsivezetőjének, aki a fizetésről nyugtát állít ki a Vevő részére. Az Eladó az adóbizonylatot (számlát) e-mailben küldi meg a Vevőnek.
- Banki átutalással az Eladó számlájára. Az Eladó e-mailben küldi meg az díjbekérőt a Vevőnek. Ha a Vevő nem egyenlíti ki a díjbekérőt a kiállításától számított 14 napon belül, az Eladó fenntartja a jogot, hogy elálljon a Szerződéstől és törölje a megrendelést.
- Online fizetéssel internetes fizetési rendszeren keresztül. Amint az Eladó rendszere hozzárendeli a Vevő fizetését a megrendeléshez, az Eladó visszaigazolást küld a Vevőnek a beérkezett fizetésről.
- Az Eladó fenntartja a jogot, hogy kivételes esetekben és egyedi termékekkel kapcsolatban (azaz olyan termékeknél, amelyeknél nincs feltüntetve az „x darab készleten” információ) a termék vételárának 30–100%-a közötti összegű előleget kérjen a Vevőtől. Az előleg nem visszatérítendő abban az esetben, ha a Vevőnek (Fogyasztónak) nincs elállási joga, az Eladó nem felelős a nem teljesítésért, illetve a Szerződés megszűnéséért, és a Vevőt tájékoztatták erről az adott fizetést megelőzően. Az előleg összegét az Eladó határozza meg, és amennyiben a Vevő nem egyenlíti ki a díjbekérőt a kiállításától számított 14 napon belül, az Eladó fenntartja a jogot, hogy elálljon a Szerződéstől.
- Abban az esetben, ha a Vásárló EU-n kívüli export esetén ÁFA-visszatérítést kér, az Eladó jogosult e szolgáltatásért egyedi adminisztrációs díjat felszámítani, melynek összegét a Vásárlóval előre közöljük.
V. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átszállása
- A termék tulajdonjoga akkor száll át a Vevőre, amikor a Vevő kifizeti a vételárat és az összes kapcsolódó költséget. A vételár és az összes kapcsolódó költség teljes kifizetéséig az Eladó kizárólagos tulajdonában marad a megrendelt termék. A teljes összeg kifizetéséig nem megengedett a termékek viszonteladása.
- A Vevő a teljes összeg kifizetéséig minden tekintetben viseli a teljes kockázatot a vételár kifizetése előtt átvett termékekért, különösen a véletlen elvesztés, a véletlen megsemmisülés és a véletlen romlás kockázatát.
- FOGYASZTÓ: A termék vétlen elvesztésének és vétlen károsodásának a kockázata (kárveszélyviselés) akkor száll át a Vevőre (Fogyasztóra), amikor a Vevő (Fogyasztó) vagy a Vevő (Fogyasztó) által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy fizikailag a termék birtokába jut. Ha a Vevő (Fogyasztó) más fuvarozóval kötött szállítási szerződést anélkül, hogy az Eladó által felkínált választási lehetőséggel élt volna, a termék véletlen elvesztésének és véletlen károsodásának kockázata a szállítmányozónak, a fuvarozónak vagy a szállítás elvégzésére kijelölt más személynek vagy vállalkozásnak történő átadáskor száll át a Vevőre (Fogyasztóra).
- VÁLLALKOZÁS: Ha az Eladó a megállapodás szerinti fuvarozó útján küldi el a terméket a Vevőnek (Vállalkozásnak), a terméket a Vevő (Vállalkozás) részére szállítást végző első fuvarozónak történő átadáskor kell átadottnak tekinteni, és a Vevő (Vállalkozás) egyidejűleg jogosult gyakorolni a fuvarozási szerződés szerinti jogait a fuvarozóval szemben. A termék véletlen elvesztésének és véletlen károsodásának a kockázata (kárveszélyviselés) az első fuvarozónak történő átadáskor száll át a Vevőre (Vállalkozásra).
VI. Az Eladó felelőssége a hibákért, jogszabályon alapuló kötelező jótállás és a vevőreklamációk
- Az Eladó felelősséget vállal a Vevővel szemben azért, hogy a termékek a Vevő által történő átvételkor ne legyenek hibásak, valamint, hogy a termékek az átvételkor a megállapodás szerinti tulajdonságokkal rendelkezzenek. Ha a termékek tulajdonságairól nem állapodtak meg, eltérő rendelkezés hiányában az Eladó vállalja, hogy a termékek rendelkeznek a leírásban megadott vagy a termékek jellegével és rendeltetésével kapcsolatban ésszerűen elvárható tulajdonságokkal, a megfelelő mennyiségben vagy súlyban, és megfelelnek a jogszabályi előírásoknak.
- A Vevő jogait a kellékszavatosságra, termékszavatosságra és jótállásra vonatkozó rendelkezések szerint kell meghatározni. Az Eladó teljes körűen felel minden olyan lényeges hibáért, amely már a teljesítés időpontjában fennállt, valamint a jogszavatossággal kapcsolatos hibákért.
- A Webáruház termékleírásai nem jelentenek minőségre és garanciára való utalást.
- A hibás teljesítésből származó jogok nem vonatkoznak a termékek szokásos használatból eredő elhasználódására, a nem megfelelő kezelésre, az időjárási körülményekre, a szakszerűtlen kezelésre, a szándékos rongálásra vagy olyan hibákra, amelyekről a Vevő a Szerződésben vagy más megfelelő módon írásban értesült, vagy amelyekről a Vevőnek a termék átvétele előtt tudomása volt. A természetes anyagok (pl. fa), mesterséges anyagok és festett felületek szokásos szín- vagy szerkezetbeli eltérései nem minősülnek hibának. Az alacsonyabb áron eladott (a Webáruházban általában „másodosztályú minőség” jelöléssel ellátott) termékek tekintetében az Eladó nem felel az olyan hibáért, amely miatt az alacsonyabb árat meghatározták, illetve a termék használatának vagy elhasználódásának a Vevő általi átvétel időpontjában fennálló mértékének megfelelő hibáért.
- A Vevő köteles jelezni a hibát annak észlelését követően személyesen, az Eladó Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Cseh Köztársaság címen található értékesítési pontján vagy az info@sanitino.hu címre küldött e-mailben (az ehhez használható reklamációs űrlap itt tölthető le). A Vevő köteles bizonyítani az Eladó számára, hogy a Vevő a terméket az Eladótól vásárolta; ez történhet különösen a számla eredeti példányának vagy másolatának benyújtásával és az írásbeli reklamációval együtt történő elküldésével, vagy személyes reklamáció esetén az Eladó székhelyén történő bemutatással.
- Miután a Vevő az előző bekezdésnek megfelelően bejelentette a termék hibáit, az Eladó reklamációs jegyzőkönyvet állít ki, amelyben írásban igazolja a Vevőnek, hogy a Vevő mikor élt a jogával, valamint tájékoztatja a Vevőt a reklamációs eljárás időtartamáról. Ha a Vevő a termék hibáit személyesen jelenti be a jelen ÁSZF előző bekezdésében meghatározott értékesítési ponton, az Eladó köteles a Vevő bejelentését követően haladéktalanul átadni a reklamációs jegyzőkönyvet a Vevő számára; egyéb esetekben az Eladó a Vevő által a megrendelés elküldése során megadott e-mail címre vagy más módon kézbesíti a reklamációs jegyzőkönyvet, ha a Vevő a reklamáció bejelentésekor ezt kéri.
- Ha a Vevő a termék hibáját nem személyesen jelenti be a jelen ÁSZF VI. cikk 5. pontjában meghatározott értékesítési ponton, és ha a reklamáció jogosnak bizonyul, a reklamációval érintett termékek szállítási költségét az Eladó viseli. Ha azonban a Vevő a legolcsóbb szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, az Eladó csak a reklamációval érintett termék vonatkozásában felajánlott legolcsóbb szállítási módnak megfelelő szállítási költséget köteles megtéríteni. Ha nincs tényleges hiba, a reklamációval kapcsolatos összes szállítási költséget a Vevő viseli.
- Ha a Vevő nem teljesíti a szakszerű üzembe helyezést igénylő termékek szakszerű üzembe helyezésének feltételét, a nem szakszerű üzembe helyezés által okozott hibák utólagos bejelentése nem fogadható el. Az Eladó nem felel többek között a termékeknek a Vevő szakszerűtlen kezelése vagy összeszerelése által okozott hibáiért.
- A termék Vevő által történő szakszerűtlen kezelése vagy üzembe helyezése által okozott hiba csak akkor minősül a termék hibájának, ha a hiba a termék összeszerelési vagy üzembe helyezési kézikönyvében szereplő helytelen utasítások miatt keletkezett.
- FOGYASZTÓ:
- KELLÉKSZAVATOSSÁG
A Vevő (Fogyasztó) követeléssel élhet a SANITINO-val szemben a SANITINO hibás teljesítése esetén. A Vevő (Fogyasztó) saját választása szerint a következő követelésekkel élhet:
- kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő (Fogyasztó) által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a SANITINO számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő (Fogyasztó) a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a Szerződéstől is elállhat.
- a Vevő (Fogyasztó) a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő (Fogyasztó) viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Vállalkozás adott okot.
A Vevő (Fogyasztó) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A Vevő (Fogyasztó) kellékszavatossági igényeinek érvényesítésére vonatkozó elévülési idő 2 év, kivéve, ha az Eladó és a Vevő (Fogyasztó) az egyes termékek esetében hosszabb időtartamot határoz meg. Az elévülési idő lényeges hiba esetén a termék Vevő általi tényleges átvételekor kezdődik. A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő (Fogyasztó) igazolja, hogy a terméket a SANITINO-tól vásárolta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a Vevő (Fogyasztó) köteles bizonyítani, hogy a Vevő (Fogyasztó) által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő (Fogyasztó) – választása szerint – a VI. cikk 10.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő (Fogyasztó) csak a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő (Fogyasztó) a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a Vevő (Fogyasztó) e jogosultságát elveszti. A Vevő a termékszavatossági jogait az ingó dolog előállítójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igény esetén a Vevőnek (Fogyasztónak) kell bizonyítania, hogy a termék hibás. A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
-
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Vevő (Fogyasztó) ugyanazon hiba miatt az Eladóval szemben kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.
- Jótállás
Hibás teljesítés esetén a SANITINO köteles jótállást vállalni, ha az érintett termék szerepel a 10/2024 (VI. 28.) IM rendelet 1. mellékletében. A jótállás időtartama:
-
- 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén 2 év,
- 250 000 forint feletti eladási ár esetén 3 év.
A SANITINO jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A Vevő (Fogyasztó) ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesíthet. Ha viszont a Vevő (Fogyasztó) egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például az Eladó kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.
- FOGYASZTÓ: Ha a Vevő fogyasztó, a reklamációt (beleértve a hiba kijavítását is) legkésőbb a reklamáció bejelentésétől számított 30 napon belül kell megoldani, kivéve, ha az Eladó és a Vevő (Fogyasztó) hosszabb határidőben állapodnak meg, vagy ha jogszabály másként rendelkezik.
- VÁLLALKOZÁS: A Vevő (Vállalkozás) kellékszavatossági igényeinek érvényesítésére vonatkozó elévülési idő 12 hónap, amely lényeges hiba esetén a termék Vevő által történő tényleges átvételekor kezdődik.
- Jogszavatossággal kapcsolatos hibák esetén az elévülés szempontjából az a nap az irányadó, amikor a Vevő a hibáról tudomást szerez.
VII. A Vevő (Fogyasztó) tájékoztatása és a Vevő (Fogyasztó) elállása a szerződéstől
FOGYASZTÓ: A TELJES CIKK SZÖVEGE KIZÁRÓLAG A VEVŐRE (FOGYASZTÓRA) VONATKOZIK
- A Vevőknek (Fogyasztóknak) szóló tájékoztatás a www.sanitino.hu weboldal „Hasznos információk” résznél található „Információk a Vevő (Fogyasztó) részére” link alatt található.
- Az Eladó jogszabályi kötelezettségeinek megfelelően tájékoztatja a Vevőt (Fogyasztót), hogy a Vevő (Fogyasztó) az átvételtől számított 14 napon belül indoklás és költségek nélkül jogosult elállni a Szerződéstől. A szerződés megkötése előtt a Vevőnek (Fogyasztónak) joga van elállni a Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlattól.
Ha a Vevő (Fogyasztó) élni kíván elállási jogával, egyértelmű nyilatkozatban kell tájékoztatnia az Eladót a Szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről. A Vevő (Fogyasztó) ezt különösen postai úton küldött levélben juttathatja el a Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Cseh Köztársaság címre vagy e-mailen keresztül az info@sanitino.hu címre. Az Eladó javasolja, hogy a Vevő (Fogyasztó) használja a Szerződéstől való elállásra szolgáló nyilatkozatmintát, amely letölthető az alábbi linkről: „A Szerződéstől való elállásra vonatkozó nyilatkozatminta”. A Vevő (Fogyasztó) azonban nem köteles ezt a nyilatkozatmintát használni. A Vevő (Fogyasztó) a fenti határidőn belül gyakorolja elállási jogát, ha az elállási nyilatkozatát a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi.
- A Vevő (Fogyasztó) köteles az elállással érintett terméket az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni az Eladó székhelyének címére, azaz a SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Cseh Köztársaság címre. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő (Fogyasztó) viseli. A termék nem küldhető el az Eladónak utánvéttel; ilyen esetben az Eladó fenntartja a jogot, hogy az ilyen módon szállított terméket ne fogadja el.
- A Vevő (Fogyasztó) felel a termékben bekövetkezett értékcsökkenéséért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be (pl. nem megfelelő összeszerelés). Ebben az esetben az Eladó jogosult levonni a visszatérítendő összegből a vételárnak a termékben bekövetkezett értékcsökkenésnek megfelelő arányos részét. Javasoljuk, hogy a Vevő (Fogyasztó) megfelelően ismerje meg a kiválasztott fuvarozó feltételeit, különösen a szállítmány csomagolására vonatkozó feltételeket, és a terméket szállításra alkalmas csomagolásban küldje el az Eladónak annak érdekében, hogy a szállítás során a termék ne sérüljön meg.
Ha a Vevő (Fogyasztó) határidőben eláll a Szerződéstől, az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a Vevő (Fogyasztó) elállási nyilatkozatának SANITINO részére történő közlésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevőnek a Szerződés alapján teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a termék első szállításának költségeit is (a termék Eladóhoz való visszaküldésének költségeit azonban nem), mely során az Eladó az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza. A fentiektől függetlenül az Eladó nem köteles visszatéríteni az eredeti szállítás többletköltségeit, ha a Vevő (Fogyasztó) kifejezetten az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Az Eladó csak akkor térítheti vissza más módon az ellenszolgáltatásokat a Vevő (Fogyasztó) számára, ha a Vevő (Fogyasztó) ehhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt (Fogyasztót) semmilyen többletköltség nem terheli. A SANITINO elhalaszthatja a visszatérítést mindaddig, amíg a visszaküldött terméket meg nem kapja, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy a terméket visszaküldték a SANITINO-nak (attól függően, hogy melyik következik be korábban).
- Az Eladó nem számít fel további díjat a Vevőnek (Fogyasztónak) a távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz használatáért.
- A Webáruházban megkötött Szerződés a Vevő (Fogyasztó) által megadott e-mail címre kerül elküldésre, majd azt az Eladó elektronikus formában őrzi meg, és kérésre újra elküldhető a Vevőnek (Fogyasztónak).
- FOGYASZTÓ: Nem lehet elállni a Szerződéstől többek között olyan termék esetében, amelyet a Vevő (Fogyasztó) utasításai alapján állítottak elő, vagy amelyet egyértelműen a Vevő (Fogyasztó) személyére szabtak, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék esetében, olyan termék esetében, amely az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, valamint olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. Az egyéb eseteket a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szabályozza.
- FOGYASZTÓ: Ha az Eladó és a Vevő (Fogyasztó) közötti fogyasztói jogvita nem oldódik meg az Eladóval folytatott tárgyalások során, a Vevő (Fogyasztó) a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat, és kezdeményezheti a testület eljárását.
A békéltető testületek elérhetőségei: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek_elerhetosegei_2
- FOGYASZTÓ: A Vevő (Fogyasztó) fogyasztói panaszával a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. Erről bővebb információ a következő linken található: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosa.
VIII. Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztatás
- A személyes adatok SANITINO által történő kezelésével kapcsolatban a www.sanitino.hu weboldalon a „Hasznos információk” részben, az „Adatvédelmi tájékoztató” link alatt találhatók információk.
IX. Vegyes rendelkezések
- VÁLLALKOZÁS: A jelen Szerződésre és annak értelmezésére a cseh jog az irányadó, és a vitás kérdéseket a Cseh Köztársaság illetékes bírósága előtt kell rendezni.
- A Vevő az Eladó hozzájárulása nélkül nem engedményezheti az Eladóval szembeni, a jelen Szerződésből eredő követelését harmadik személyre.
- A Vevő beleegyezik, hogy a megrendelésben megadott e-mail címét használják a Vevővel való kapcsolattartáshoz.
- A Vevővel megállapodott speciális feltételek elsőbbséget élveznek az ÁSZF azon rendelkezéseivel szemben, amelyek ezekkel ellentétesek.
- Amennyiben az ÁSZF bármelyik rendelkezése érvénytelennek bizonyul, az érvénytelenség nem érinti a többi rendelkezést.