Ugrás a fő tartalomhoz

Vevőknek (fogyasztóknak) szóló tájékoztató

A SANITINO s.r.o. mint a www.sanitino.hu weboldalon található webáruház (a továbbiakban „Webáruház”) üzemeltetője és az ott vásárló vevők szerződéses partnere, arra kéri vevőit, akik egyúttal fogyasztók is („fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy”), hogy megrendelésük elküldése előtt figyelmesen olvassák el a következő információkat.

Általános információk

  • A SANITINO s.r.o. (székhelye: Moravská 1259, 570 01 Litomyšl; azonosító száma:: 275 45 423; adószáma: CZ27545423) a fent említett webáruház üzemeltetője és eladója (a továbbiakban „Eladó” vagy „SANITINO”).
  • A fogyasztók bármilyen jellegű kérését vagy közlését (pl. panaszok és a szerződéstől való elállás esetén történő visszaküldés) a következő elérhetőségeken juttathatók el a SANITINO részére: Moravská 1259, 570 01 Litomyšl, tel.: +36 1 765 4694, e-mail: info@sanitino.hu.
  • A fogyasztóknak szóló kéréseket vagy értesítéseket a SANITINO számára megadott e-mail címre küldjük.
  • A termékek megjelölése névvel, azonosító számmal, a gyártó nevével, a termékről készült fényképpel vagy 3D animációval történik.

Szerződés, fizetés és szállítás

  • A termékek ára mindig az adott termékre vonatkozóan van megadva áfával vagy áfa nélkül.
  • Lehetséges fizetési módok:
    • utánvéttel a megrendelt termék fuvarozótól történő átvételekor
    • banki átutalással az Eladó számlájára
    • online fizetéssel.

A fogyasztó a megrendelési felületen választhatja ki az igény szerinti fizetési módot. A lehetséges fizetési módokat részletesen az Általános szerződési feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) IV. cikke határozza meg, amely itt érhető el: www.sanitino.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek.

  • A fogyasztó a megrendelési felületen választhatja ki az általa kívánt szállítási módot; a lehetőségek részletesebb leírása a www.sanitino.hu weboldalon a „Szállítás” link alatt a „Hasznos információk" részben, valamint az ÁSZF III. cikkében található. A szállítási költség a választott szállítási módhoz igazodik, és azt a fogyasztó mindig megismerheti a megrendelés leadása előtt.
  • A Webáruházban megkötött adásvételi szerződés mindig elküldésre kerül a fogyasztó által megadott e-mail címre, majd azt az Eladó elektronikus formában őrzi meg, és a fogyasztó kérésére újra elküldhető a fogyasztónak.
  • Az adásvételi szerződés általában a Webáruházon keresztül jön létre az ÁSZF II. cikkének megfelelően. A fogyasztó a kiválasztott termékeket egy digitális kosárba helyezheti, majd továbbléphet a fizetéshez. A fogyasztónak a fizetés során meg kell adnia a vásárláshoz szükséges információkat. A folyamat végén egy áttekintő oldal jelenik meg, amely minden lényeges információt tartalmaz. Ha a megrendelésben hibás vagy hiányzó adatok szerepelnek, a rendszer jelzi ezt, és a fogyasztó nem tud kötelező érvényű rendelést leadni, függetlenül a fogyasztó elállási jogától (lásd alább). A megfelelő jelölőnégyzet bejelölésével és a „Rendelés és fizetés” gombra történő kattintással a fogyasztó elfogadja az ÁSZF-et.
  • Az adásvételi szerződés az Eladó és a fogyasztó közötti egyedi megállapodás alapján is létrejöhet (pl. e-mailben).
  • A fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől a vonatkozó rendelkezésekben meghatározott feltételek mellett (lásd alább). Az elállással kapcsolatos további információkat az ÁSZF VII. cikke is tartalmazza. Nem lehet elállni a Szerződéstől többek között olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó utasításai alapján állítottak elő, vagy amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, romlandó termék esetében, olyan termék esetében, amely az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, valamint olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

Kellékszavatosság

  • A fogyasztó követeléssel élhet a SANITINO-val szemben a SANITINO hibás teljesítése esetén. A fogyasztó saját választása szerint a következő követelésekkel élhet:
    • kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a SANITINO számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a fogyasztó a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
    • a fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a SANITINO adott okot.
  • A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni.
  • A fogyasztó kellékszavatossági igényeinek érvényesítésére vonatkozó elévülési idő 2 év, kivéve, ha az Eladó és a fogyasztó az egyes termékek esetében hosszabb időtartamot határoz meg, és az elévülési idő lényeges hiba esetén a termék fogyasztó általi tényleges átvételekor kezdődik.
  • A teljesítéstől számított 1 éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a fogyasztó igazolja, hogy a terméket a SANITINO-tól vásárolta. A teljesítéstől számított 1 év eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

  • Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – a VI. cikk 10.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a fogyasztó csak a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
  • Termékszavatossági igényét a fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével a fogyasztó e jogosultságát elveszti. A fogyasztó a termékszavatossági jogait az ingó dolog előállítójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
  • Termékszavatossági igény esetén a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibás. A gyártó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy
    • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
    • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
    • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

  • A fogyasztó ugyanazon hiba miatt a SANITINO-val szemben kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

  • Hibás teljesítés esetén a SANITINO köteles jótállást vállalni, ha az érintett termék szerepel a 10/2024 (VI. 28.) IM rendelet 1. mellékletében. A jótállás időtartama:
    • 10 000 forinttól 250 000 forintig terjedő eladási ár esetén 2 év,
    • 250 000 forint feletti eladási ár esetén 3 év.
  • A SANITINO jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
  • A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesíthet. Ha viszont a fogyasztó egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például az Eladó kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

Követelések

  • A panaszt (beleértve a hiba kijavítását is) legkésőbb a reklamáció bejelentésétől számított 30 napon belül kell megoldani, kivéve, ha az Eladó és a fogyasztó hosszabb határidőben állapodnak meg, vagy ha jogszabály másként rendelkezik.

A fogyasztó szerződéstől való elállási joga

  • A fogyasztónak jogában áll 14 napon belül indoklás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási időszak attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amikor a fogyasztó vagy a fuvarozótól eltérő, a fogyasztó által megjelölt harmadik személy az utolsó terméket fizikailag birtokba veszi.
  • Ha a fogyasztó élni kíván elállási jogával, egyértelmű nyilatkozatban kell tájékoztatnia a SANITINO-t a szerződéstől való elállásra vonatkozó döntéséről. A Vevő (Fogyasztó) ezt különösen postai úton küldött levélben juttathatja el a Moravská 1259, 570 01 Litomyšl címre vagy e-mailen keresztül az info@sanitino.hu címre. A fogyasztó a szerződéstől való elálláshoz használhatja (de nem köteles használni) a jelen dokumentum végén található elállási nyilatkozatmintát.
  • A szerződés megkötése előtt a fogyasztónak joga van elállni a Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlattól.
  • A szerződéstől való elállásra vonatkozó határidő betartása érdekében a fogyasztónak a vonatkozó határidő lejárta előtt el kell küldenie a szerződéstől való elállási jogának gyakorlásáról szóló értesítést.

A szerződéstől való elállás következményei

  • Ha a fogyasztó eláll a szerződéstől, a SANITINO indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának SANITINO részére történő közlésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztónak a szerződés alapján teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve az első szállítás költségeit is (kivéve a fogyasztó által választott, a legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási mód miatt felmerült többletköltségeket).
  • A SANITINO a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha a fogyasztó kifejezetten másként rendelkezik. A SANITINO elhalaszthatja a visszatérítést mindaddig, amíg a visszaküldött terméket meg nem kapja, vagy amíg a fogyasztó nem bizonyítja, hogy az terméket visszaküldték a SANITINO-nak (attól függően, hogy melyik következik be korábban).
  • A fogyasztó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának SANITINO részére történő közlésétől számított 14 napon belül köteles a terméket visszaküldeni a SANITINO-nak vagy átadni a következő címen: SANITINO s.r.o., Panattoni Park Teplice South, Mlýnská 327, 417 52 Hostomice nad Bílinou, Cseh Köztársaság. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó az elállásról szóló értesítés időpontjától számított 14 nap eltelte előtt visszaküldi a terméket. A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének közvetlen költségeit.
  • A fogyasztó csak akkor felel a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Az elállási jog alóli kivételek

  • A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől a fogyasztó kérésére vagy személyére szabott termékek szállítása tekintetében.
  • A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől olyan zárt csomagolású termék esetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból azt átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
  • A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől olyan termék szállítása esetén, amely a jellegéből adódóan az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
  • Az egyéb eseteket a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szabályozza.

Melléklet: Szerződéstől való elállási formanyomtatván

Hasonló kategóriájú cikkek

fel